FANDOM

Baba Jaga – postać występująca w słowiańskich wierzeniach i folklorze. Jest szkolnym pedagogiem w Ever After High.
Stark Raven Mad - Baba Yaga starts

Osobowość

Jaga jest starszą kobietą. Preferuje cygański styl. Wiadomo też, że popiera Rebelsów.

Wygląd

Jaga ma jasną skórę, jasnoniebieską koszulę, na której znajduje się czarna kamizelka bez rękawów. Ma również granatową spódnicę, która sprawia wrażenie zrobionej z chust. Ma długie, siwe, lekko falowanie włosy przykryte czerwoną chustą, oraz okrągłe żółte kolczyki.

Rodzina

Nie wiadomo nic o rodzinie Baby Jagi.

Bajka

Postać Baby Jagi, pierwotnie prawdopodobnie ważna w słowiańskiej mitologii, przetrwała jedynie w zdegradowanej formie jako element folkloru. Występuje tam jako stara, odrażająca wiedźma, mieszkająca w chatce na kurzej stopce w głębi lasu. Babie Jadze często towarzyszył czarny kot, kruk, sowa lub wąż. Porywała błąkających się po lesie ludzi (zwłaszcza dzieci), a następnie ich mordowała i zjadała. Przypisywano jej też zsyłanie chorób i innych dolegliwości. Na końcu opowieści zazwyczaj staczała walkę z bohaterem pozytywnym i ginęła. Sporadycznie występuje w folklorze motyw łaskawej Baby Jagi, pomagającej ludziom.