FANDOM

Cytat1.png Jeżeli mam spać przez następne 100 lat, to muszę się teraz wyszaleć! Cytat2.png
Briar w odcinku "Bajka Apple: Królewska Opowieść"
Briar Beauty
Postacie
Briar art.jpg
Rodzic: Śpiąca Królewna.
Historia rodzica: Śpiąca Królewna.
Urodziny: 9 sierpnia
Strona: Royalsi
Współlokator: Ashlynn Ella.
Najskrytsze pragnienie: Chcę każdego dnia w pełni skorzystać z życia! Nie wiem, kiedy ukłuję się w palec i zapadnę w sen na całe stulecie.
Magiczna umiejętność: Słyszę wszystko z odległości wielu kilometrów, ale tylko, gdy śpię. Tylko dlaczego miałabym chcieć spać, kiedy jest tak wiele rzeczy do przeżywania?
Sprawy sercowe: Od mojego Księcia z Bajki dzieli mnie 100 lat snu, więc nie spieszy mi się do rozdawania buziaków żabom.
Co mi działa na nerwy: Zdarza się, że zasypiam w najdziwniejszych miejscach o najdziwniejszych porach. Cały czas mam przez to problemy w szkole.
Ulubiony przedmiot w szkole: Uczniowska Rasa Royalsów. Uwielbiam planować imprezy dla przyjaciół - od zjazdów absolwentów po bale na zakończenie roku szkolnego!
Najmniej lubiany przedmiot w szkole: Grimmnastyka. Wszyscy musimy nosić takie same okropne mundurki. Ohyda!
Najlepsi przyjaciele od serca: Apple White i Ashlynn Ella.

Doll diary icon.png Pamiętnik Briar Beauty

Briar Beauty – córka Śpiącej Królewny, postaci z baśni o tej samej nazwie. W konflikcie przeznaczeń popiera grono Royalsów. Dziewczyna nie chce już być następną Śpiącą królewną by nie stracić przyjaciół. Dziewczyna nadal stara się żyć pełnią życia, na przykład uprawiając sporty ekstremalne. Jest ona również bardzo towarzyska, a w szkole słynie z organizacji świetnych imprez, aczkolwiek na ogół dziewczyna ma problemy z samoorganizacją. Zdarza jej się odczuwać nagłą potrzebę snu, przez co często w różnych sytuacjach nagle zasypia zdarza się to nawet kilka razy dziennie, niezależnie od czasu i miejsca. Często widać ją śpiącą w klasie z nogami na ławce i okularami na oczach. Bardzo trudno ją obudzić. Odziedziczyła tę przypadłość po matce, jako resztki klątwy.

Osobowość

Briar jest pewna, że będzie spała przez sto lat, więc do tego czasu żyje pełnią życia. Dziewczyna jest również bardzo spontaniczna, towarzyska i imprezowa. Zdarza jej się też zasypiać w różnych nietypowych sytuacjach.

Magia Briar objawia się w sytuacjach, gdy dziewczyna śpi. Jest zdolna wtedy słyszeć wszystko z odległości wielu kilometrów. Córka Śpiącej Królewny nie korzysta zbyt często z tej umiejętności, ponieważ woli imprezować i żyć pełnią życia niż spać.

Wygląd

Briar ma długie, falujące brązowe włosy z różowymi pasemkami, częściowo związane w kok, który nieco przypomina kwiat. Skóra dziewczyny jest lekko opalona, natomiast jej oczy – brązowe. Stroje Briar, a także jej makijaż zawsze zawierają konieczny odcień różu motywy z różami i cierniami.

Do szkoły przeważnie ubiera różową, wąską sukienkę, która na ramionach jest przyozdobiona różowym, dużym kwiatem. Jej rajtki są cienkie, z motywem cierni. Na nogach ma różowe buty na wysokim obcasie. Na ręce nosi różową bransoletkę, w uszach srebrne kolczyki, a na głowie różowe okulary przeciwsłoneczne, które są na kształt korony.

Baśń

Śpiąca królewna – jedna z baśni Charlesa Perraulta. Opowiada o królu i królowej, którzy bardzo chcą mieć dziecko. Pewnego dnia Królowa rodzi córeczkę. Król Wydaje wielki bal z okazji narodzin królewny, zaprasza nań 12 wróżek. Zapomina jednak zaprosić trzynastej. Zła Wróżka rzuca na królewnę urok. Klątwa polegała na tym, że w dniu 16 urodzin, królewna ukłuje się w palec wrzecionem i umrze. Dwunasta wróżka złagodziła jednak ten czar powodując, że królewna po ukłuciu jedynie zapadnie w głęboki sen na sto lat, a obudzić ją będzie mógł tylko dowód prawdziwej miłości.

Relacje

Rodzina

Jej matką jest Śpiąca Królewna z baśni o tej samej nazwie. W książce Historia Briar Beauty wspomniano, że ma ośmiu braci, a z imienia wspomnianych zostało tylko pięciu – Loyalty Beauty, Tenacity Beauty, Courage Beauty, Gallantry Beauty i Honor Beauty. Jej kuzynką jest Rosabella Beauty, córka Pięknej z bajki Piękna i Bestia.

Przyjaciele

Najlepszą przyjaciółką Briar jest Apple White. Dziewczyna przyjaźni się również blisko z  Blondie Lockes, Faybelle Thorn oraz swoją współlokatorką, Ashlynn Ellą. Dobrą przyjaciółką Briar jest także Crystal Winter.

Divacorn.jpg

Miłość

Briar nie jest aktualnie zainteresowana poszukiwaniem chłopaka, ponieważ wie, że spotka swojego Księcia z Bajki za 100 lat. Podkochuje się w niej Hopper Croakington II, jednak ta konsekwentnie odrzuca jego zaloty.

Zajęcia

  • Korono-logia
  • Księżniczko-logia
  • Gimnastyka
  • Zarządzanie Królestwem
  • Muzyka
  • Nauka i Czarnoksięstwo
  • Uczniowska Rada Królewska
  • Królewska ekonomia
  • Opowiadanie na 101
  • Debaty
  • Historia wielkich opowieści
  • Baśniowa Geografia

Zwierzak

Zwierzakiem Briar jest jednorożec o imieniu Divacorn. Ma on jasnoróżową sierść i ciemnoróżową grzywę, którą oplatają zielone kwiaty. Jego róg pozostaje biały.

Lalki

Basic

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Basic'
  • Wydanie: lipiec 2013
  • Numer asortymentu: BBD51
  • Numer modelu: BBD53

Na głowie Briar ma różowe okulary przeciwsłoneczne. Jej uszy przebite są srebrnymi kolczykami. Szyję dziewczyny zdobi czarny naszyjnik, który przypomina nieco łańcuch, na środku którego umieszczony został różowy klejnot. Sukienka-tuba lalki jest różowa, ma bufiaste rękawy, a jej dół przypomina zamknięty pąk róży. Ponadto, obszyty jest on czarną tasiemką. Górna część ubranka ozdobiona jest czarnymi nićmi, które swoim ułożeniem przypominają kolce. Na lewym nadgarstku Briar znajduje się czarna bransoletka z różową różą, a na środkowym i serdecznym palcu prawej dłoni - różowy pierścionek. Na nogach dziewczyny widnieją białe rajstopy, ozdobione czarnym wzorkiem z kolców. Buty Briar to różowe sandałki na obcasie. Do lalki dołączona jest czarna torebka w kształcie walca z szarymi elementami oraz różowa szczotka.

Legacy Day

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Legacy Day'
  • Wydanie: wrzesień 2013
  • Numer asortymentu: BCF47
  • Numer modelu: BCF50

W tej serii włosy Briar są dość mocno pofalowane. Na głowie dziewczyny znajduje się srebrna tiara, ozdobiona różowymi różyczkami. Uszy lalki przebite są różowymi kolczykami w kształcie kwiatu róży. Szyję Briar zdobi srebrny naszyjnik. Dziewczyna ubrana jest w różową sukienkę. Jest ona przepasana czarnym paskiem z ćwiekami, ozdobionym srebrną, masywną broszką. Górna część ubranka pokryta jest czarną siateczką. Dolna natomiast jest ostro wycięta wzdłuż lewej nogi lalki. Jest ona również ozdobiona czarną siateczką z różowymi kolcami, srebrnymi diamencikami oraz wzorkiem przypominającym róże. Na lewym nadgarstku Briar można zauważyć srebrną bransoletę, natomiast na wskazującym palcu jej prawej dłoni widnieje różowy pierścionek w kształcie róży. Co więcej, dziewczyna ubrana jest również w pelerynę wykonaną z czarnej siateczki. Ozdobiona jest ona różami i kolcami ze srebrnego brokatu oraz wzorem z czarnych róż. Utrzymuje się ona na różowych falbanach z czarnymi obszyciami, które znajdują się przy szyi Briar. Buty dziewczyny są czarne, ozdobione różowymi kokardami ze srebrnymi elementami, a ich obcas wyposażony jest w kolce. Do lalki dołączona jest różowa księga z kluczem w tym samym kolorze oraz różowa torebka w kształcie kwiatu róży.

Getting Fairest

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Getting Fairest'
  • Wydanie: grudzień 2013
  • Numer asortymentu: BDB16
  • Numer modelu: BDL39

W tej serii włosy Briar są wyprostowane. Wokół jednego kosmyka opleciona jest różowa ozdoba. Dziewczyna ubrana jest w różową koszulę nocną na ramiączkach. Ozdobiona jest ona wzorem przedstawiającym czarne kolce. W górnej części ubranka można zauważyć czarną falbankę. Całość dopełnia różowy szlafrok wykończony białą falbanką. Buty Briar to jasnoróżowe kapcie na koturnie. Do lalki dołączona jest czarna szafka z różowym szczytem i trzema jasnoróżowymi półkami. Na pierwszej z nich znajdują się różowe okulary przeciwsłoneczne, na drugiej - czarne, a na trzeciej - różowa puderniczka. W pudełku znajduje się również szczotka.

Hat-Tastic Party

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Hat-Tastic Party'
  • Wydanie: kwiecień 2014
  • Numer asortymentu: BJH31
  • Numer modelu: BJH35

W tej serii włosy Briar są mocno pokręcone, a jej grzywka przerzucona na lewą stronę czoła. Czubek głowy dziewczyny ozdobiony jest jasnoróżowym kapeluszem z różowymi kwiatami, utrzymujący się na przezroczystej opasce. Na szyi lalki widnieją trzy rzędy białych pereł z różowym kamieniem. Briar ubrana jest w ciemnoróżową sukienkę, utrzymującą się na czarnej siateczce bez rękawów, wykończoną malinową nitką. Do ubrania została doszyta dodatkowa, biała warstwa materiału. Widnieją na niej róże w czarnych ramkach z kolcami. Całość przepasana jest czarnym paskiem. Na dłoniach Briar widnieją czarne rękawiczki, a jej nogi pokryte są kabaretkami tego samego koloru. Buty dziewczyny są różowe, wiązane na kostce, a ich koturn jest srebrny i postrzępiony. Do lalki dołączona jest niebieska torebka na różowej rączce, dwie malinowe filiżanki oraz imbryk w tym samym kolorze.

Thronecoming

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Thronecoming'
  • Wydanie: czerwiec 2014
  • Numer asortymentu: BJH55
  • Numer modelu: BJH55

W tej serii włosy Briar są wyprostowane oraz ozdobione fioletowymi i różowymi pasemkami. Grzywka dziewczyny spięta jest z tyłu jej głowy. Jej uszy przebite są natomiast różowymi kolczykami z motywem dwóch jednorożców. Szyja Briar ozdobiona jest czarnym naszyjnikiem ze srebrnym kwiatem, który swoim wyglądem przypomina ciernie róży. Lalka ubrana jest w różową sukienkę bez ramiączek. Dół ubranka jest błyszczący oraz sięgający kolan. Widnieją na nim wzory przedstawiające czarne ciernie. Całość przepasana jest czarnym paskiem ze srebrną klamrą, spod którego wystaje różowa siateczka. Na rękach Briar widnieją czarne rękawiczki sięgające do łokcia, które zakończone są srebrnymi różami. Buty lalki są czarne, na wysokim obcasie, wiązane na kostce kilkoma rzemieniami oraz z odkrytymi palcami. Do lalki dołączona jest srebrna maska z rogiem jednorożca, która utrzymuje się na czarnej rączce.

Spring Unsprung

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Spring Unsprung'
  • Wydanie: listopad 2014
  • Numer asortymentu: CDM49
  • Numer modelu: CDM52

W tej serii włosy Briar sięgają do ud. Co więcej, jej grzywka zaczesana jest na lewą stronę głowy, a całość została ozdobiona różowymi i niebieskimi pasemkami. Na czubku głowy lalki widnieje także fioletowa opaska z białymi, jasnoróżowymi oraz purpurowymi różami. Jej uszy zostały przebite srebrnymi kolczykami w kształcie kwiatu. Szyję Briar zdobi duży, purpurowy naszyjnik w kształcie pnącz róży z kolcami i czarnymi, purpurowymi oraz białymi kwiatami. Dziewczyna ubrana jest w czarną bluzkę z falbanką, ozdobioną wzorem przedstawiającym czarne i fioletowe róże. Doszyto do niej także długi, delikatny tren, ozdobiony różowymi i czarnymi różami. Całość przepasana jest czarnym paskiem. Na jej prawym nadgarstku znajduje się srebrna bransoletka. Lalka ma także na sobie białą spódniczkę w pionowe paski, przypominające kolce róż oraz szaro-różowo-czarne legginsy. Buty Briar są czarne, na wysokim obcasie i odkrytymi palcami. Ozdobione są one purpurowym kwiatem, a wykonane są z pnącz, sięgających do połowy łydki. Do lalki dołączono czarną torebkę z jasnoróżową obwódką.

Way too Wonderland

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Way too Wonderland'
  • Wydanie: czerwiec 2015
  • Numer asortymentu: CJF39
  • Numer modelu: CJT45

Epic Winter

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Epic Winter'
  • Wydanie: kwiecień 2016
  • Numer asortymentu: ?
  • Numer modelu: ?

Ballet

  • Oficjalny art
  • Lalka
  • Linia: 'Ballet'
  • Wydanie: 2016
  • Numer asortymentu: ?
  • Numer modelu: ?

Ciekawostki

  • Obchodzi urodziny 9 sierpnia.
  • Briar w tłumaczeniu na język polski oznacza dziką różę, zaś beauty - piękno.
  • Nazwisko Briar zostało zaczerpnięte z anglojęzycznej wersji tytułu Śpiącej Królewny, czyli Sleeping Beauty.
  • Stroje Briar zawsze zawierają motyw z różami i cierniami (w baśni, kiedy Śpiąca Królewna i reszta mieszkańców pałacu zasypiają, budynek otaczają krzewy cierniowe i różane, utrudniające dostęp do zamku).
  • Ulubionym kolorem Briar jest róż.

Meta timeline

  • 14 maja 2013: Mattel składa wnioski o zastrzeżenie znaków towarowych dla Briar Beauty.
  • 30 maja 2013: Strona internetowa o Ever After High jest opublikowana, znajduje się na niej profil Briar Beauty.
  • 30 maja 2013: Oficjalny art zostaje udostępniony.
  • 30 maja 2013: Briar debiutuje w odcinku Świat Ever After High.
  • lipiec 2013: Pierwsza lalka Briar zostaje wydana w ramach serii Basic.
  • lipiec 2013: Wpisy z pamiętnika Briar zostają ujawnione.
  • 16 lipca 2013: Briar pojawia się w książce Historia Apple White.

Galeria

Galeria odcinków

Inne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki