FANDOM

Cytat1.png Jej matka cukierkami próbowała zwabić mą mamę i twego ojca by ich schrupać! Cytat2.png
Gus w odcinku "Czarowne wypieki Ginger"
Gus odc.png

Gus Crumb – syn Małgosi z baśni "Jaś i Małgosia". Jest kuzynem Helgi Crumb.

Osobowość

Gus jest manipulacyjną postacią, nie zawaha się szantażować ludzi jeśli chodzi o jedną z jego ulubionych rzeczy: słodycze. On i jego kuzynka są w tym do siebie podobni. Mimo że oboje są kuzynami zachowują się jak bliźniaki.

Wygląd

W książce krótkie blond włosy i często nosi zielone skórzane krótkie spodenki, pończochy i pionierki. Jednak na jego oficjalnym profilu ma krótkie różowe włosy i strój.

Baśń

Jaś i Małgosia (niem. Hänsel und Gretel) – baśń opowiadająca dwojgu dzieciach, które pozostawione w lesie przez rodziców spotkały Wiedźmę z Piernikowej chatki. Zapisali ją i opublikowali w 1812 bracia Grimm.

Jaś i Małgosia to dwoje dzieci drwala, które mieszkały w chatce na skraju lasu ze swoim tatą. Ich ojciec był wdowcem, który ożenił się powtórnie. Jego nowa żona nienawidziła swoich pasierbów. Pewnego dnia w kraju nastał wielki głód, w związku z czym, zaproponowała, by porzucić dzieci w lesie gdyż inaczej wszystkich czeka śmierć głodowa. Drwal początkowo odmawiał, ale w końcu uległ namowom żony. Zgodnie z jej planem mieli wszyscy razem udać się po chrust do lasu, a kiedy zacznie się ściemniać drwal i macocha mieli szybko skryć się i zostawić dzieci w lesie. Przy pierwszym podejściu plan Macochy nie doszedł do skutku. Za drugim razem udało się to, przez co dzieci zabłądziły w lesie i tułały się po nim przez kilka dni. Znalazły domek wykonany ze słodyczy. Przez to, że rodzeństwo było głodne, zaczęło go jeść. Wtedy ze środka wyszła stara kobieta, która uprzejmie zaprosiła je do siebie. Miła kobieta okazała się Wiedźmą, która chciała zjeść ich oboje. Zamknęła Jasia w klatce, a Małgosi nakazała wykonywanie prac domowych. Po kilku tygodniach, zniecierpliwiona czarownica zdecydowała się zjeść chłopca. Następnego dnia czarownica przygotowała piec i kazała Małgosi usiąść na łopacie w pobliżu piecyka. Tak naprawdę chciała ją też upiec i zjeść. Małgosia odpowiedziała, że nie umie tego robić. Czarownica, by jej pokazać, usiadła na łopacie po turecku. Wówczas sprytna Małgosia wepchnęła ją do środka i zatrzasnęła drzwi. W ten sposób czarownica spaliła się żywcem we własnym piecu. Po śmierci czarownicy dzieci przeszukały jej dom i znalazły dużo klejnotów, biżuterii, złotych monet i innych cennych rzeczy. Zabrały tyle, ile zdołały unieść i ruszyły do domu. Po długich poszukiwaniach dzieci dotarły do niego. Okazało się, że ich macocha już nie żyje, a ojciec, od czasu kiedy porzucił je w lesie, nie zaznał chwili spokoju, dręczony wyrzutami sumienia. Kiedy więc zobaczył wracające dzieci, bardzo się ucieszył. I żyli długo i szczęśliwie.

Relacje

Rodzina

Gus jest synem Małgosi z bajki "Jaś i Małgosia". Przeznaczeniem jego i jego kuzynki Helgi Crumb jest zostanie następnymi Jasiem i Małgosią.

Przyjaciele

Gus na dzień dzisiejszy nie ma przyjaciół.

Miłość

Gus nie posiada dziewczyny i się nie podkochuje.

Zwierzę

Gus nie posiada żadnego zwierzaka.

Meta Timeline

  • 14 maja 2013: Mattel składa wnioski o zastrzeżenie znaków towarowych dla Gusa Crumb.
  • 8 października 2013: Gus pojawia się w książce Księga Legend.
  • 21 sierpnia 2014: Profil Gusa został ujawniony na przedpremierowej kopii Ever After High Yearbook.
  • 2 listopada 2014: Gus debiutuje w odcinku specjalnym Dzień koronacji.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki