Fandom

Ever After High Wiki

Humphrey Dumpty

224strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Profile art Humphrey Dumpty.jpg

Humphrey Dumpty - syn Humpty Dumpty, postaci ze słynnej rymowanki o tym samym tytule.

Osobowość

Humphrey został opisany jako jajogłowy w przenośni. Chłopak jest obeznany w sprawach technologicznych. Często też jest nieco speszony, kiedy przebywa w towarzystwie dziewcząt. W wolnym czasie lubi słuchać rapu.

Wygląd

Humphrey jest chłopakiem o krótko przystrzyżonych blond włosach. Jego skóra jest dość blada, a jego oczy - brązowe. Na nosie Humphrey'a widnieją okulary "kujonki" w niebieskich oprawkach. W przeciwieństwie do swojego ojca, chłopak jest szczupły.

Baśń

Humpty Dumpty (najczęstsze tłum. Wańka wstańka) – postać występująca w angielskim wierszu pod postacią jajka poddanego personifikacji.

Fakt, że Humpty Dumpty jest jajkiem, nie jest właściwie podany w wierszyku. W pierwszej pisanej wersji z 1810 jest to zagadka, która dla zmylenia wykorzystuje fakt, że w XVIII-wiecznej Anglii humpty-dumpty było slangowym określeniem niskiego, grubego mężczyzny; wcześniej Humpty-Dumpty było nazwą drinka: brandy gotowanej z ale. Wierszyk przestał być zagadką, kiedy odpowiedź stała się powszechnie znana. Podobne zagadki zostały zarejestrowane przez badaczy folkloru także w innych językach, np. francuskie Boule Boule czy norweskie Lille Trille.

Postać ta wystąpiła również w utworze "Po drugiej stronie lustra" autorstwa Lewisa Carrolla, gdzie dyskutowała z Alicją o semantyce i pragmatyce, wyjaśniając m.in. (czasem mylnie) niektóre trudne słowa z Jabberwocky.

Relacje

Rodzina

Humphrey jest synem Humpty Dumpty.

Przyjaciele

Obecnie wiadomo jedynie, że ma on dobre relację z Dexterem Charmingiem i Jillian Beanstalk.

Miłość

Można zauważyć, że podobnie jak większość uczniów, Humphrey jest zadurzony w Apple White.

Zwierzak

Zwierzakiem Humphreya jest kurczak o imieniu King Benedict. Co ciekawe, jest on w stanie znosić jaja.

Meta timeline

Galeria

Inne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki