FANDOM

Cytat1 Szukacie historii nie z waszego domu - znajdziecie je tu, na dole, niepotrzebne nikomu... Cytat2
Kotka z Cheshire w odcinku specjalnym "Święto Baśniowiosny"
Cheshire cat

Kotka z Cheshire - postać z powieści Alicja w Krainie Czarów. Jest matką Kitty Cheshire.

Osobowość

Kotka z Cheshire ma duże skłonności do psot i czasem nie wie, kiedy przestać. Nieustannie zachęca córkę do robienia znajomym coraz to śmielszych psikusów. Choć nie jest ani zła, ani wredna, może się taka wydawać przez jej problemy z rozróżnieniem dobrego dowcipu od takiego, który sprawia przykrość innym.

Wygląd

Kotka ma bladofioletową skórę oraz siwiejące lawendowe włosy, w których widnieją fioletowe kocie uszy wykonane z drutu. Paznokcie kobiety są ostre, a szyderczy uśmiech nigdy nie schodzi z jej twarzy.

Baśń

Alicja w Krainie Czarów – (oryginalny tytuł) Przygody Alicji w Krainie Czarów (ang. Alice's Adventures in Wonderland) – utwór angielskiego wykładowcy matematyki Charlesa Lutwidge'a Dodgsona (pseudonim Lewis Carroll) opublikowany 4 lipca 1865. Dosłownie angielski tytuł znaczy Przygody Alicji w Krainie Dziwów, jednak pierwsi polscy tłumacze oddali Wonderland jako Krainę Czarów, choć w całej książce nie ma o czarach ani słowa.

Książka zachowuje absurdalną logikę snu, jest wypełniona satyrycznymi aluzjami do przyjaciół i wrogów Dodgsona, parodiami szkolnych wierszyków, których uczyły się w XIX wieku brytyjskie dzieci, zawiera także odniesienia lingwistyczne i matematyczne.

Relacje

Rodzina

Kotka z Cheshire jest matką Kitty Cheshire, której to udało się uciec z Krainy Czarów na czas. Dziewczyna porozumiewa się ze swoją matką za pomocą magii Cheshire. Tym sposobem, kobieta zachęca swoją córkę do nowych, nikczemniejszych psikusów.

Meta timeline

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki