FANDOM

K K 2.jpg

Królowa Kier - matka Lizzie Hearts mieszkająca w Krainie Czarów. Występuje w filmach Święto Baśniowiosny i W Krainie czarów.

OsobowośćEdytuj

Królowa jest osobą z bardzo dużym temperamentem, reaguje nerwowo na wiele rzeczy. Jest jednak bardzo troskliwą matką, która starała się zapewnić Lizzie jak najlepsze dzieciństwo.

Wygląd Edytuj

Ma czerwone, kręcone włosy, na których błyszczy złota korona z motywem serc. Matka Lizzie lubi nosić wytworne czerwone suknie. Cera królowej jest blada. Jej cechą szczególną jest znamię w kształcie serca.

BaśńEdytuj

Alicja w Krainie Czarów – utwór angielskiego wykładowcy matematyki Charlesa Lutwidge’a Dodgsona (pseudonim Lewis Carroll) opublikowany 4 lipca 1865. Dosłownie angielski tytuł znaczy Przygody Alicji w Krainie Dziwów. Pierwsi polscy tłumacze oddali Wonderland jako Krainę Czarów, chociaż w książce czary nie występują. Książka zachowuje absurdalną logikę snu, jest wypełniona satyrycznymi aluzjami do przyjaciół i wrogów Dodgsona, parodiami szkolnych wierszyków, których uczyły się w XIX wieku brytyjskie dzieci, zawiera także odniesienia lingwistyczne i matematyczne. Utwór jest trudny do sklasyfikowania. Maciej Słomczyński pisze w przedmowie do Alicji w swoim tłumaczeniu, że „jest to zapewne jedyny wypadek w dziejach piśmiennictwa, gdzie jeden tekst zawiera dwie zupełnie różne książki: jedną dla dzieci i drugą dla bardzo dorosłych”. Kontynuacją utworu jest Po drugiej stronie lustra.

Relacje Edytuj

RodzinaEdytuj

Królowa Kier jest matką Lizzie Hearts, z którą jest bardzo zżyta.

PrzyjacieleEdytuj

Nie wiadomo, z kim Królowa Kier się przyjaźni.

ZwierzakEdytuj

Nie wiadomo, czy Królowa Kier posiada zwierzaka.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki