Fandom

Ever After High Wiki

Lalki

224strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Crest.png
Crest.png

 Lalki • 2013 • 2014 • 2015 • 2016 
EAH lalki logo.png

Ever After High, wciąż rosnąca i rozwijająca się marka, w swojej istocie kręci się wokół lalek. Różnorodność towarów serii może przyjść i odejść, jednak wszystkie elementy fikcji powstają głównie w celach promocyjnych kolejnych serii. Nie oznacza to jednak, że wszystkie linie są promowane i udostępniane w równym stopniu. Mimo to, od 2013 roku, większość elementów fikcji zostaje wyprodukowanych w formie lalki.

Terminologia

  • Cast: cast to produkt wykonany na podstawie moldów. Jest to ciekły materiał, wtłaczany do nich. Substancja przyjmuje się, a mold jest następnie usuwany, by użyć go przy następnych odlewach danej lalki.
  • Faceup: farba na twarzy lalki.
  • Lineup: lalki Ever After High dzielą się na dwa okresy wydawania - wiosenny i jesienny. Wiosenne lalki zaczynają się pojawiać w sklepach w październiku, natomiast jesienne - w maju.
  • Mold: narzędzie, dzięki któremu tworzone są odlewy.
  • Punkty cenowe: duże marki produkujące zabawki wiedzą, że należy produkować różne ich wersje, dostępne dla każdego portfela. W związku z tym, Mattel wydaje dwie wersje linii lalek. Pierwsza z nich to tak zwane serie "budżetowe". Charakteryzują się one małymi pudełkami oraz mniejszą liczbą akcesoriów. Ich przeciwieństwem są serie "deluxe".
  • Scalping: praktyka kupowania rzadkich i popularnych zabawek w celu odsprzedaży ich z zyskiem.
  • Sculpt: projekt każdego odrębnego elementu lalki, niepokryty farbą, bez włosów oraz akcesoriów.
  • Shelfwarming: zjawisko, kiedy dostępność danej lalki znacznie przewyższa popyt na nią, przez co często pozostaje jako jedyna na półkach w sklepie.
  • Toy swapping: praktyka ta polega na kupowania zabawki w sklepie, by następnie wyjąć ją z pudełka, umieścić w nim inną, by potem oddać ją do sklepu, otrzymując z powrotem pieniądze. Jest to forma kradzieży, która w swoim działaniu powoduje kolejne szkody, ponieważ zwrócona zabawka znajduje się z powrotem na półkach. Ludzie, którzy kupują zabawki w sklepach nie mogą zostać oszukani, jednak ci, robiący zakupy przez internet - jak najbardziej. Ze względu na bardziej rygorystyczne zasady funkcjonowania sklepów w innych krajach, USA jest jedynym, w którym praktykowana jest ta metoda.
  • Wariant: zdarza się, że lalka i jej akcesoria są produkowane w jeden sposób, po czym wprowadzono pewne zmiany w ich wyglądzie, w wyniku czego powstają dwie (lub więcej) wersji jednej odsłony. Wersje te nazywa się mianem variant.
  • Wave: większość asortymentu danej linii nie jest wydawana w tym samym czasie. Ich zawartość ukazuje się stopniowo. Kroki te nazywa się mianem wave. Playsety z kolei są zazwyczaj wykluczone z tego sposoby wydawania, chociaż nie zawsze.

Charakterystyka

Niska-żeńska
Wysoka-żeńska

Lalki Ever After High dzielą się na cztery klasy wielkości: postacie niskie, nastoletnie żeńskie, wysokie żeńskie oraz męskie. Lalki z każdej tych grup mają mniej więcej podobną formę ciała, począwszy od 25 cm (niskie) 27 cm (nastoletnie), 28 cm (wysokie żeńskie), a także 30 cm (męskie). Zdecydowanie najczęściej wykorzystywany jest moduł żeńskich nastoletnich postaci oraz regularny moduł męski. Ciała lalek wykonane są z plastiku ABS, podczas gdy głowy - plastiku PVC. Prawie każda postać posiada unikatową formę głowy. Włosy lalek damskich wykonane są z saranu albo kanekalonu, podczas gdy większość męskich posiada włosy wykonane z plastiku. Ciała żeńskie mają 11 artykułowanych elementów, natomiast męskie - 13.

Lalki i akcesoria produkowane są w Indonezji i Chinach. Obie wersje produkcji różnią się jedynie różnicą w dacie wydawania kolejnych serii. Pierwsze cztery wydane lalki posiadały unikatowe kolory stojaków i szczotek. Obecnie jednak, Royalsom przypadają złote, natomiast Rebelsom - srebrne bądź czarne.

Każda lalka posiada unikalną fryzurę i niepowtarzalny strój, choć czasem wzór z ubrania albo forma butów lub innych akcesoriów może być wykorzystywana w innych seriach, jedynie po drobnych zmianach wizualnych. Niektóre lalki są sprzedawane wyłącznie w opakowaniach zbiorowych lub "playsetach". Lalki typu Signature oraz San Diego Comic-Con International są prawie zawsze pakowane z pamiętnikiem.

Historia

Pierwsze lalki z serii Ever After High zostały wydane w lipcu 2013 roku. Początkowo, były one dostępnie jedynie w sklepach Justice. Zostały one wydane w ramach serii Basic. Wszystkie wydane należą do jednej z dwóch grup - Royalsów lub Rebelsów. Mimo to, istnieje kilka, które należą do obu z nich, bądź są neutralne.

Na początku września tego samego roku pojawiły się pierwsze lalki tematyczne, należące do asortymentu serii Legacy Day. Również w grudniu, wydano akcesoria z serii. Jak dotąd, nie ukazała się żadna seria "Fashion Packów", charakterystycznych dla lalek Monster High. Nie wiadomo również, czy wydanie takowych jest planowane.

W 2014 roku, Ever Afer High pojawiło się na American International Toy Fair oraz San Diego Comic-Con International. Na tym drugim konwencie, Mattel zaprezentował swoją pierwszą ekskluzywną lalkę - Cerise Wolf, czyli alternatywną osobowość Cerise Hood. Na pierwszym wymienionym konwencie są prezentowane lalki, których premiera następuje pomiędzy lutym a lipcem, natomiast na SDCCI - od lipca do lutego.

Niewydane lalki

Thronecoming - Blondie samples.jpg

Inne produkty

Ever After High posiada siostrzaną serię lalek o nazwie Monster High.

Monster High

Lalki z serii Ever After High są zbudowane podobnie to tych z linii Monster High, ale nie w 100%. W porównaniu do nich, lalki są trochę szersze i bardziej zgrabne w kwestii tułowia. Ich nogi są dłuższe, ale tułów krótszy. Górne kończyny postaci również są nieco grubsze i pełniejsze. Mimo to, ręce i nogi lalek obu serii są identyczne.

Podczas, gdy ciała lalek z serii Monster High są zaprojektowane zgodnie z etapami rozwoju życiowego (ciała młodszych postaci pozbawione krzywizn i z mniejszymi stopami), ciała Ever After High są zaprojektowane tak, by mimo niższego wzrostu postaci, dorównywały one ich wyższym odpowiednikom pod względem zagięć tułowia. Dlatego też, gdy mold niskiego ciała z serii Ever After High dorównuje swojemu odpowiednikowi postaci klasycznego wzrostu, w efekcie końcowym, porównując do lalek Monster High, są one znacznie szersze, zgrabniejsze i o większych stopach.

Akcesoria obu serii, ze względu na ubrania, są prawie niewymienne. Te pochodzące z serii Monster High, okazują się zbyt ciasne dla swoich młodszych odpowiedniczek. Z drugiej strony, ubrania z linii Ever After High, można założyć lalkom matczynej serii, ale często okazują się one zbyt luźne, by postacie dobrze w nich wyglądały. Mimo to, odzież dorosłych kobiet obu serii jest wymienna, podczas gdy ubrania męskie z linii Monster High są zbyt ciasne dla postaci z serii Ever After High.

Lalki z serii Ever After High
Rok Linie lalek
2013 BasicLegacy DayGetting Fairest
2014 BasicSan Diego Comic-Con InternationalHat-Tastic PartyLegacy DayThronecomingMirror MeachSpring UnsprungThrough The Woods
2015 BasicSan Diego Comic-Con InternationalJust SweetDate NightSpring UnsprungSchool SpiritSugar CoatedWay too WonderlandEnchanted PicnicFairest on IceHeartstruckRoyally Ever AfterTriCastleOnDragon GamesBook PartyDragon Games: Forest PixiesLalki niskobudżetowe

2016

BasicSan Diego Comic-Con InternationalDragon GamesBirthday BallCarnival DateEpic WinterEpic Winter: Snow PixiesLalki niskobudżetowe

Więcej z Fandomu

Losowa wiki